Logo

Sådan spærrer du dit kort

Har du mistet dit kort eller har andre fået kendskab til din PIN-kode, skal du spærre dit kort med det samme. Du kan spærre dit kort i både mobilbank og netbank.

Sådan spærrer du dit betalingskort

  1. Log på din mobil- eller netbank
  2. Tryk på ”Kort” i menuen nederst til højre
  3. Du får nu et overblik over dine kort. Vælg det kort du ønsker at spærre
  4. Tryk på ”Spær kort” i boksen Sikkerhed
  5. Tryk på knappen ”Spær kort” for at bekræfte din handling.

Har du fortrudt en kortspærring?

Hvis du selv har spærret et kort i din mobilbank eller netbank, har du mulighed for at genaktivere kortet senest 14 dage efter, du spærrede det. Vær dog opmærksom på, at du kun kan genaktivere et kort, hvis du selv aktivt har spærret det.

Ukendt kortbetaling

Har du opdaget en kortbetaling på din konto, som du ikke kan genkende eller har godkendt?

Læs mere her

Du kan også ringe til Djurslands Bank eller til Nets, hvis det er uden for bankens åbningstid. Nets har åbent hele døgnet.

Husk altid at oplyse navn, adresse, og enten kontonummer, kortnummer eller CPR-nummer.

Dankort og VisaDankort  spærres på tlf +45 44 89 29 29
MasterCard spærres på tlf +45 44 89 27 50

Hvis der er tale om tyveri, skal du også huske at kontakte politiet.